Nottingham - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu Nottingham - Reisverslag uit Nottingham, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu

Nottingham

Door: Roy van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Roy

20 September 2015 | Verenigd Koninkrijk, Nottingham

De tweede week zit er al weer op, op naar de 3e week waarin een trip naar York op de planning staat. Maar niet te min was de trip van vandaag ook erg leuk.

Vandaag stond Nottingham op de planning, je zal wel denken, de naam komt me zo bekend voor. Ja dat klopt, denk maar aan het verhaal van Robin Hood. Het verhaal speelt zich in het oude centrum van Nottingham (Nottingham Castle) en Sherwood Forest. Dit was ook onze eerste stop vandaag. Natuurlijk op de foto met de "Echte" Robin Hood, en daarna een rondje maken bij het Kasteel. Bij het kasteel was een mooi uitzicht over de stad, Levert erg mooie plaatjes. Bij het kasteel is de oudste kroeg (Trip to Jerusalem Inn) van heel Engeland te vinden, erg leuk om even binnen te kijken, maar jammer genoeg mochten er binnen geen foto's gemaakt worden, wel van buiten gelukkig.

Na het kasteel zijn we naar de grotten van Nottingham geweest. Deze grotten zijn erg belangrijk geweest in de geschiedenis van de stad. Zowel bij het kasteel als in de stad zelf zijn er veel te bezichtigen, wij hebben er voor gekozen de grotten in de stad te bezoeken. Je loopt een winkelcentrum in, en daar is dan de entree van de grotten, Erg vreemd. Later blijkt dat het winkelcentrum over de grotten heen is gebouwd. Erg mooi om te zien hoe ze deze grotten hebben in stand gehouden en toegankelijk gemaakt voor toeristen. De gids vertelde "wat voor ons een simpele grot leek" erg interessante verhalen. Ook waren er grotten ingericht zoals ze in de eerste en tweede wereldoorlog gebruikt werden als huis om te schuilen voor de bommen.

Als laatst hebben we een bezoek gebracht aan Wollaton Hall Landhuis.
Dit landhuis is gelegen in een wildpark net buiten de stad. Bij het betreden viel mijn blik gelijk op twee herten die nog geen 20 meter van het pad stonden, erg mooi gezicht. niet alleen de herten maar ook veel eekhoorns waren er te bewonderen. Eenmaal bij het landhuis aangekomen is het toch wel erg indrukwekkend en erg Engels :P
In het landhuis bevind zich het Natural History Museum en is daarom gewoon van binnen te bezichtigen.

Op de terugweg naar het station maar even langs "Canalhouse" gelopen, ze dachten er volgens mij erg origineel mee te zijn, floep ik er uit, kijk dan eens in Amsterdam :P Ik moet toegeven toch wel even leuk om te zien, het oude pakhuis van de "British Waterways" en de "Canalhouse" Met groot op de garagedeur "Heineken :P

Op naar volgende week: York