Lake District National Park - Reisverslag uit Lake Side, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu Lake District National Park - Reisverslag uit Lake Side, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu

Lake District National Park

Door: Roy van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Roy

03 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Lake Side

In één woord Waaaaauuuw!!!

Wat is Lake District mooi. vorige week dacht ik nog dat deze week niks op de planning stond, maar toch wel. Het Lake District is een Nationaal Park in Engeland. Het is erg bekend bij de toeristen. vanmorgen in alle vroegte vertrokken, nog zitten twijfelen of het vandaag weer zou zijn voor de trui of het T-shirt. uiteindelijk toch maar voor het T-shirt gekozen. Eenmaal in de bus dacht ik de verkeerde keuze te hebben gemaakt, koud!!!! Eenmaal aangekomen was het wat mistig, eigenlijk best jammer maar levert veel mooie spookachtige foto's op. we zijn begonnen met een wandeling langs het water, nou ja water, dat was bijna niet te zien door de mist. Na een klein rondje gelopen te hebben zijn we snel terug gegaan voor een lekkere bak Chocolademelk met slagroom. na de (Brunch) stond een tocht op het meer op de planning, dan zal je denken, ja leuk met al die mist, nou die was weg en de zon scheen. Erg genieten dus.
Eenmaal aan de andere kant aangekomen hebben we een wandeling gemaakt naar een waterval in een mooie bosrijke omgeving. vooraf was gezegd wandelschoenen is een aanrader, zeg maar eerder laarzen. haha
Eenmaal boven super mooie foto's kunnen maken. zoals veel al hebben kunnen zien is mijn nieuwe profielfoto op Facebook er één van.
Eenmaal beneden zijn we met de bus naar Hawkshead gereden. Deze plaats is erg bekend. dan zal je denken, ik heb er nog nooit van gehoord, geeft niet ik ook niet (tot vandaag) :p
Hawkshead is de plaats wat symbool staat in de boeken van Beatrix Potter. En ik hoor je denken (best knap van deze afstand, maar toch) Wie is dat ook alweer, Beatrix Potter is de schrijfster van de bekende boekenserie Peter Rabbit (Peter konijn). Het hele dorpje draait alleen maar om Beatrix potter en winkels met outdoor materiaal, een normale supermarkt was er niet eens volgens mij.
na een uur daar rondgekeken te hebben en een lekker potje Homemade Lemon Curd (dus voor degene die mij bezoeken, het is er hoor) gekocht te hebben, zijn we weer richting het mooie manchester gegaan.

Helemaal gebroken aangekomen in de residentie staat er een Roos voor mijn deur. Ik natuurlijk helemaal verbaast wie mij hier nou een roos stuurt. Blijkt het van Maria Ligia Dias te zijn, kreeg een app’je dat ze het zo fijn heeft gevonden met mij op de zelfde afdeling te zitten, en zo dankbaar was voor de hulp die ik haar geboden had bij het leren, dat ze het leuk vond om mij te verassen. Ze wilde Langer blijven maar was geen plek meer jammer genoeg, nu vervolgt ze haar cursus in Bournemouth.

Volgende week staat er een trip naar Wales op de planning. Ik ga me om laten dopen tot ridder.


  • 04 Oktober 2015 - 12:34

    Marian Van Der Heijden:

    Mooie foto's , mooie omgeving, ik miste jou achter die speedboot. Alles wat ik hier schrijf wil aangepast worden naar het Engels.

  • 05 Oktober 2015 - 11:41

    Thea Van Der Heijden:

    Prachtig Roy en wat een mooie foto's. Heel leuk om je verslag te lezen.
    Ik verheug me om ook naar Manchester te komen en dat jij onze gids bent haha

    gr.Tante Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 11 Juni 2015
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 6119

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 28 November 2015

Manchester

Landen bezocht: