Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu

Edinburgh

Door: Roy van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Roy

20 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hier is hij dan eindelijk,
Het lang verwachte verhaal van EDINBURGH!!!

Vrijdag direct na school was de lang verwachte trip naar Edinburgh, maar voordat het zover was, stond er nog een schooldag op de planning. Dus je raad het al, Roy had weer een te grote tas bij en had de hele dag (4 lesuren) een veel te zware tas met al de spullen voor Edinburgh bij zich, ach ja het waren maar 4 uren.

Na de schooldag was het dan zover de trip van 4 uur in de bus richting Edinburgh, op de helft een mooie stop bij het Lake district, als we uit het raam van de bus keken (werd ons gezegd) konden we het mooie meer zien waar ik een paar weken eerder was geweest. beetje jammer dat het pikkedonker was :P Eenmaal op de plaats van bestemming konden we inchecken in het hotel en je raad het al, netjes naar bed gegaan voor meer energie voor de volgende dag, of toch niet!!!!
Nee we moesten natuurlijk vieren dat we er waren en dat de mooie week kon beginnen. Krish (één van de leiders van EF) wist nog wel een leuke kroeg van zijn vorige trips naar Edinburgh. ik kan je verzekeren het was een super avond met veel Latijns Amerikaanse dansen en natuurlijk bier dat niet kon ontbreken. Om 3 uur was het dan ook tijd om te gaan slapen, de volgende dag was een druk programma.

Na het bijkomen van de lange rit van de dag ervoor, "en misschien het uitgaan natuurlijk" konden we genieten van een lekker Engels ontbijt waar “baked beans” natuurlijk niet kon ontbreken. Na het ontbijt hebben we The ROYal Mile tour gedaan (erg leuk dat ze al wisten dat ik zou komen dat ze de straat naar mij vernoemd hebben) Bij het begin van de tour zijn we even bij de koningin op visite geweest, jammer genoeg hadden we niet genoeg tijd om de koffie af te wachten dus zijn we maar verder gegaan. Even voor de verduidelijking, iedereen denkt dat koningin Elizabeth lekker in Buckingham palace zit het hele jaar, maar in de zomermaanden in het paleis te bezichtigen en dan gaat de koningin lekker in haar paleis in Edinburgh bivakkeren. ook niet erg vervelend hoor.

na wat vrije tijd en lekker genoten te hebben van kipwings met de keuze uit meer dan 100 soorten bereiding, zijn we naar de Edinburgh Whisky Experience geweest, erg leuk om te zien. je start in een attractie wat lijkt op Carnaval Festival (alleen dan zonder de irritante muziek) waarbij je het proces zag hoe Whisky gemaakt word. Na de rit was het natuurlijk tijd voor de verschillende soorten whisky te kunnen herkennen. En daarna natuurlijk het lang verwachte proeven. Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo veel soorten whisky gezien op één plaats. fantastisch.

aan het einde van de dag zijn we met de hele groep naar Carlton Hill gegaan, daar stond de ontmoeting met drie andere EF scholen op de planning, deze waren ook voor dit weekend in Edinburgh. Na een paar mooie foto's zijn we (EF Manchester) met EF Eastbourne een avondwandeling gaan doen. Na deze wandeling konden we het natuurlijk niet laten om weer de kroeg van de vorige avond nogmaals te bezoeken ( was erg verveld :P) maar nu waren we met een grotere groep want er waren ook studenten van Eastbourne bij die ons vergezelde. het was een erg Educatieve avond als je het mij vraagt :P

Zondag was al weer de laatste dag, maar nu was het uitchecken om 10 uur, dus je raad het al, de avond er voor was ook niet erg vroeg geworden (3 uur) dus je raad al hoe iedereen die ons vergezelt had bij de kroeg er bij zat, inclusief de leiding natuurlijk die ook twee dagen op ons "moest" letten in de kroeg, of was het toch meer genieten :P

Na een mooie ochtend met veel winkelen, fotograferen, kilt passen ("nee grapje" zijn ook geen foto's van :P) en souvenirs kopen, was het tijd voor Edinburgh Castle.

Edinburgh Castel was één van de best verdedigde kastelen van Engeland, het voordeel wat dit kasteel had was dat het op een niet werkende vulkaan gebouwd is waardoor het zicht had over de stad, het water en de bergen. Erg mooi om te bezichtigen dus, vooral omdat het in zo'n mooie staat is. Na een rondleiding van een echte schotse man (erg leuk om het schotse accent te horen) konden we het kasteel nog verder bezichtigen. in het kasteel zijn de echte schotse kroonjuwelen en verschillende musea te bezoeken en bezichtigen. jammer genoeg was het verboden om foto's te maken van de juwelen dus je zal ze ook niet bij de foto's zien, dus een reden om zelf te gaan :P

teruggekomen bij het hostel was het spullen in de bus en terug naar het mooie Manchester. Weer was het een trip van 4 uur, en weer hebben we gestopt bij het mooie (donkere) Lake district. maar er was 1 verschil: de personen die de 2 avonden uit waren geweest waren goed te onderscheiden van de personen die mooie trip hadden overgeslagen :P

Eenmaal in manchester aangekomen, nadat Fari ons persoonlijk via de bus speaker de tip gegeven had dat Anne, Esther, Constanza, Ivoney, Vitaliy, Dunay, ik en nog een paar andere van de uitgaan groep met de leiding, beter een goede wekken kunnen zetten :P

Ik kan maar 1 ding zeggen, wat was het een TOP weekend. Super gaaf en erg genoten.

Nu staat er voor volgende week een heel ander iets op de planning, ik krijg bezoek!!!!! pa, ma, Chayenne, Emma en Tante Thea komen me opzoeken. Ben al bezig met een leuk programmatje samen te stellen dus trek de wandelschoenen maar aan :P

En voor morgen staat er iets speciaals op de planning, ik ga naar de voetbalwedstrijd Manchester City VS Sevilla. kijk maar of je me ziet zitten, ik zal zwaaien :P