Manchester: Bezoek 1 - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu Manchester: Bezoek 1 - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu

Manchester: Bezoek 1

Door: Roy van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Roy

25 Oktober 2015 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Voor de gene die goed opletten die zullen wel denken, MANCHESTER, Ja dat klopt, deze week ben ik zelf niet weg geweest. dat betekend natuurlijk niet dat er niks te vertellen is, in tegendeel zelfs. Ik heb bezoek gehad, en mocht voor gids spelen in mijn 2e stadje.

Vrijdag was een dag waarop concentratie ver te zoeken was, dat had een rede, Emma, mama, papa, Chayenne en Tante Thea waren al geland toen ik nog aan mijn tweede les moest beginnen. Na veel appen was het dan zo ver: 12 uur. Snel de bus pakken en hup naar het centrum. Ik met grote passen het appartementencomplex in, want daar zouden ze zijn volgens het app contact. Vraag ik aan de lieftallige Damen achter de receptie of ik ze mag verassen en door mag naar de kamer.

Meneer dat mag maar ze zijn nog niet ingecheckt! En toch wist ik zeker dat ze er al hoorde te zijn, van station naar appartementencomplex was 5 a 10 minuten, en geen uur. Laten we het er op houden dat ze al wat meer van manchester wilde zien voordat ik er was. Alleen dat ze de koffers mee namen op hun tour begrijp ik nog niet :P

Ach ja, na enige tijd hadden ze het dan ook gevonden. Op naar de kamers “verschrikkelijk mooi en ruim”. Zorg 2 was ook weggenomen.
We hadden maar 2 echte dagen dus zijn vrijdag middag gelijk begonnen met de tour. Na de eerste bezichtigingen, lekker zitten eten in Printworks, en lekker na zitten borrelen in Hard Rock Cafe. Top afsluiting van de eerste dag. Op naar bed, want de 2e dag stond er weer het één en ander op de planning.

Vroeg uit de veren dus, lekker een geïmproviseerd buffet in elkaar flansen op de kamer van pa en ma, en hup weer de stad in. We zijn begonnen met het MOSI, ik was erg blij dit te mogen laten zien en een persoonlijke gids te mogen zijn, erg indrukwekkend gebouw en natuurlijk interessant om aan de hand van de materialen het verhaal van manchester te kunnen vertellen.

Als 2e stond de omgeving van de Town Hall, Central Library en Great Northern op de planning. Een erg mooi deel van manchester, het is een beetje het oude deel waar je veel karakteristieke gebouwen kan vinden. vaak zijn deze van buiten erg goed in tact gebleven, maar is binnen vrij modern gemaakt om makkelijker de nieuwe functie te kunnen inpassen in het gebouw.

Op het einde hebben we de tour afgesloten in de kathedraal van Manchester, blijft indrukwekkend.

Om een mooi weekend af te sluiten zijn we bij de Italiaan geweest, ja je hoort het goed Italiaan. Ik was daar al 2 keer eerder geweest en was er erg over te spreken dus vond ik het wel leuk om af te sluiten op zijn Italiaans, ik was bang als ik voor Engels koos dat niet iedereen het lekker zou vinden.

Vanmorgen dan toch weer het moeilijke moment om iedereen naar het vliegveld te brengen en daar na een lekkere bak koffie toch weer afscheid te moeten nemen. Ik ben blij dat iedereen het zo goed naar zijn zin gehad heeft en natuurlijk dat ik een stukje van mijn avontuur heb mogen delen met mensen die mij helpen en supporten om van dit avontuur, een avontuur te maken waar ik een hele lange tijd op terug kan kijken.

Volgende week is het gruwelen in Manchester, het is Halloween :P . Als ik dit weekend overleef, is het weekend erop tijd voor mijn tweede bezoek. Thomas Stefan en Nick gaan proberen de oversteek te maken. Succes guys! Ik kijk er naar uit.

  • 26 Oktober 2015 - 07:10

    Emma:

    wat een super tof maar vermoeiend weekend heb ik gehad, vond het super leuk te zien waar je nu woont, met wie je omgaat en waar je allemaal komt. Je geniet met volle teugen en dat is te zien! Tot snel! X

  • 26 Oktober 2015 - 12:57

    Tante Thea:

    Wat hebben we een geweldig week-end gehad Roy. Was reuze trots op je dat je zoveel wist te vertellen over Manchester. Het is van vrijdag tot zondag reuze vermoeiend geweest, maar wat hebben we veel gezien, dankzij jou. Een trotse Tante

  • 26 Oktober 2015 - 13:04

    Marian Van Der Heijden:

    We hebben ontzettend genoten, veel gezien ( omdat we zo'n goede gids hadden) lekker gegeten, en gedronken. Waar jij al die weken verblijft, huisvestiging maar ook de stad. En waar ik zo tegen op zag, dat het moeilijk is om in een rolstoel overal te kunnen komen, nou wat dat betreft loopt Engeland een heeeeeeel eind voor op Nederland. Wat is het hier in Nederland slecht geregeld, In Engeland overal aangepast toilet, je kunt elke 10 minuten een bus pakken, waar je maar heen wilt, en aangepast. Je heb in Engeland minder het idee dat je gehandicapt bent dan in Engeland. En wat is Manchester een mooie stad, en als je 's-avonds door de stad loopt is het geen eng gevoel, je voelt je totaal veilig met al die mensen om je heen. Dit was een ontzettende mooie ervaring en het mooste natuurlijk dat we Roy hebben gezien en konden aanraken.
    Heeeel veel plezier nog in Manchester en we begrijpen nu dat je het daar leuk hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 11 Juni 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 6116

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 28 November 2015

Manchester

Landen bezocht: