De laatste week breekt aan - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu De laatste week breekt aan - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Roy Heijden - WaarBenJij.nu

De laatste week breekt aan

Door: Roy van der Heijden

Blijf op de hoogte en volg Roy

22 November 2015 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

De trouwe volgers zullen gezien hebben dat er een week mist, dat klopt. vorige week stond er niet veel op de planning, daarom had ik besloten geen 2 regels te gaan tikken om een verhaal te produceren.

Nou moet ik zeggen, deze week leek erg op vorige week, echter heb ik nu meer dan vorige week.

Laat ik beginnen met vorige week, 14 november was de start van de kerstmarkt, ziet er erg leuk uit, al moet ik wel zeggen dat er veel het zelfde is. Ook Nederland was rijk vertegenwoordigd. je zal al wel raden waar we mee stonden...... Kaas en pannenkoeken, o ja en niet te vergeten MINI pannenkoeken (Noem dat gewoon poffertjes) verder stond die week erg in het teken van leren van de toetsen.

Maar!!!!! woensdag 18 november had ik de eer om Nederlands te mogen koken voor een grote groep. samen met Nicolien en Julian hebben we een lekker menu op tafel gezet. We begonnen met een overheerlijke Champignonsoep, daarna hadden 2 Italiaanse meiden een pasta gemaakt als een tussengerecht. Als hoofdgerecht hadden we een spinazieschotel en hutspot. leuke combinatie maar smaakte erg goed. als afsluiter hadden we een lekkere appeltaart. ik kan je verzekeren iedereen heeft de eerste 2 dagen niet meer hoeven eten zoveel was er gegeten.

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste examen voor mijn Cambridge gedaan, spreken!!! Spreken is iets waar ik niet zoveel moeite mee heb over het algemeen, maar als je het dan officieel moet doen, en in het Engels :P Even zonder dollen, ik heb er een goed gevoel over, nu nog wachten op de uitslag (18 Januari)

Zaterdag zijn we weer naar de kerstmarkt geweest, nu niet alleen met Julian maar ook met Nicolien en Shelly (een vriendin van Nicolien uit Nederland) beetje het zelfde gedaan als de week er voor. leuke dag dus.

Vandaag stond ook weer in het teken van leren, het zijn nog 5 dagen voordat ik moet laten zien dat mijn docenten in Nederland het toch altijd mis gehad hebben met mijn Engels :P

vandaag maar vast mijn eindtoets gedaan van school zodat ik me vol kan concentreren op mijn examens.

En nu volgende week, nauw ja week, 6 dagen. Ik kijk er nu toch wel naar uit om na 12 weken me toets te doen en eindelijk het vliegtuig in mag stappen om weer voet op Nederlandse bodem te kunnen zetten. toch gek dat je nu toch de kleine dingetjes ook begint te missen, dan noem ik bijvoorbeeld een frikadel speciaal. boerenkool met worst. en natuurlijk de familie vrienden collega's en natuurlijk Emma.

Ik zal de mensen hier erg gaan missen, daar ben ik zeker van, na 12 weken toch een mooie band opgebouwd. In de 12 weken dat ik hier heb mogen zijn, ook veel mensen al uitgezwaaid en afscheid genomen omdat hun cursus er al op zat. Gelukkig is er Social media om toch in contact te kunnen blijven. Ik kan zeggen dat ik met een rugtas vol met nieuwe ervaring, inspiratie en om niet te vergeten nieuwe connecties van verschillende culturen terug kan keren naar Nederland (nu hopen dat het niet te veel is dat ik moet betalen op de luchthaven)

Dit zal nog niet de laatste blog zijn maar wel één van de laatste over Manchester. Ik hoop er veel aan toe te kunnen voegen van trips naar de verschillende landen om klasgenoten op te kunnen zoeken in hun eigen land en cultuur. natuurlijk zal ik daar dan weer uitgebreid over schrijven. Ik leer er zelf veel van en hoop dat jullie er van genieten.

Dus de volgende Blog zal misschien niet Engeland Manchester, maar Nederland, Beesd als locatie hebben. Nederland, tot Zaterdag 28 November, om 19:45 om precies te zijn.



  • 23 November 2015 - 10:51

    Marian Van Der Heijden :

    Ben blij dat ik je volgende week weer in Nederland kan ophalen, dat is beter dan uitzwaaien, dat hebben we nu 2 x gedaan en dat is wel voor nu genoeg.
    Op naar de Sinterklaas ( zwarte Piet) acitviteiten en de Kerst. Dat zijn de dagen die je als familie toch we samen moet zijn ( als het kan)
    Was weer een mooi stuk.
    En ik hoef dus niets apart van eten te maken, is ook geen tijd voor, een friakandel special is volgens mij al genoeg!!

  • 23 November 2015 - 10:51

    Marian Van Der Heijden :

    Ben blij dat ik je volgende week weer in Nederland kan ophalen, dat is beter dan uitzwaaien, dat hebben we nu 2 x gedaan en dat is wel voor nu genoeg.
    Op naar de Sinterklaas ( zwarte Piet) acitviteiten en de Kerst. Dat zijn de dagen die je als familie toch we samen moet zijn ( als het kan)
    Was weer een mooi stuk.
    En ik hoef dus niets apart van eten te maken, is ook geen tijd voor, een friakandel special is volgens mij al genoeg!!

  • 23 November 2015 - 18:44

    Emma:

    Je moeder heeft volkomen gelijk!
    Geniet van je laatste dagen daar in het mooie Manchester!
    Tot zaterdag lieverd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 11 Juni 2015
Verslag gelezen: 1043
Totaal aantal bezoekers 6118

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 28 November 2015

Manchester

Landen bezocht: